آبکاری ( فانتا کروم )

آبکاری ( فانتا کروم )

آبکاری ( فانتا کروم )

اگر به دنبال آبکاری قطعات خودرو هستید، آبکارری با فانتا کروم را به شما پیشنهاد میدهیم. در واقع فانتا کروم جزو جدید ترین روش های آبکاری میباشد که دارای بهترین استاندارد برای آبکاری است. به کمک فانتا کروم میتوانیم هر قطعه ای را با هر جنسی آبکاری کنیم. ضمن این که آبکاری قطعات به کمک این روش در کوتاه ترین زمان ممکن انجام میشود. همین قدر بگوییم که فانتا کروم انقلابی بزرگ در صنعت آبکاری و خودرو سازی ایجاد کرده است.

فانتا کروم چیست؟

فانتا کروم یکی از روش های جدید آبکاری پاششی است که توسط پیک کارلوی ایتالیایی، حدود 25 سال پیش تولید شده و این روز ها جایگزین روش های سنتی آبکاری شده است. در دستگاه پاششی فانتا کروم، آبکاری قطعات به کمک مواد نانو انجام میگیرد. با توجه به این که کارایی این دستگاه بالا است، آبکاری در آن در مدت زمان بالا و با صرف هزینه کمتری به نسبت روش سنتی صورت میگیرد. ضمن این که با توجه به داشتن چنین ویژگی های مطلوبی در فانتا کروم، این دستگاه بسیار ساده طراحی شده است.

دستگاه فانتا کروم به دلایل زیادی در بین صنعت گران محبوبیت پیدا کرده است که یکی از این دلایل، حذف محدودیت های آبکاری سنتی در فانتا کروم است. به این صورت که در دستگاه فانتا کروم شما میتوانید هر سطحی را با هر اندازه ای آبکاری کنید. این در حالی است که در آبکاری سنتی، شما نمیتوانید سطوح با طول و عرض زیاد را آبکاری کنید. گفتنی است که آبکاری به کمک فانتا کروم به هیچ تجهیزات خاصی نیاز ندارد.

در آبکاری به روش سنتی، طرح های قابل اجرا بسیار محدود بودند، در حالی که با فانتا کروم میتوانیم طرح های گوناگونی را به همراه افکت های متنوع اجرا کنیم. همان طور که گفتیم فانتا کروم یک انقلاب بزرگ صنعتی در میان صنعت گران، معماران، طراحان، هنرمندان و همچنین فعالان تیونینگ خودرو ایجاد کرد که به کمک آن توانستند به آبکاری تمامی سطوح مورد نظر خود بپردازند. فانتا کروم با این که میتواند هر سطحی را با هر اندازه ای و در کوتاه ترین زمان ممکن آبکاری کند، اندازه کوچکی نیز دارد و برای کار با آن شما به محیط کارگاهی نیاز ندارید.

کاربرد های فانتا کروم

دستگاه فانتا کروم به عنوان یک انقلاب گر صنعتی، ویژگی های محبوب بسیار زیادی دارد و صنعت گران را به دلیل داشتن خاصیت های بسیار زیاد شگفت زده کرده است. گفتنی است که دستگاه فانتا کروم صرفا ویژگی های گفته شده را ندارد و شما میتوانید بر اساس نیاز و سلیقه خود، از دستگاه استفاده های مختلفی داشته باشید. توجه کنید که فانتا کروم دارای محدودیت های روش سنتی آبکاری نمیباشد و شما میتوانید، هر جسمی را با هر جنس و اندازه ای در طرح و طیف رنگی دلخواهی آبکاری کنید.

استفاده در صنعت تیونینگ

همان طور که گفتیم فانتا کروم قابلیت های متعددی دارد که از مهم ترین قابلیت های آن میتوان به استفاده از آن در صنعت تیونینگ خودرو اشاره کرد. شما میتوانید به کمک این دستگاه پیشرفته، بر روی خودرو و موتور سیکلت، تغییرات دلخواه و بسیار زیبایی ایجاد کنیم. به عنوان مثال میتوانیم رنگ بدنه خودرو، قطعات داخل کابین، فرمان و رینگ ها را تغییر دهیم.

معماری خودرو

با توجه به این که دستگاه فانتا کروم هیچ گونه محدودیتی ندارد و ما میتوانیم به کمک آن، هر جسمی را با هر ابعاد و جنسی آبکاری کنیم، در نتیجه به در طراحی و معماری داخلی قطعات خودرو و هچنین طراحی لوازم و دکوراسیون منازل کمک میکند.

ساخت و طراحی ظروف تزیینی

از دیگر کاربرد های مهم فانتا کروم میتوان به لعاب دادن ظروف شیشه ای اشاره کرد. با توجه به این که میتوانیم به کمک دستگاه فانتا کروم در ططیف رنگ های مختلفی به آبکاری بپردازیم، در نتیجه میتوانیم پس از ساخت ظروف تزیینی نظیر ظروف گچی، شیشه ای، سفالی و …، آن ها را در طیف رنگی گوناگون آبکاری کنیم.

آبکاری مجسمه های دکوری

پس از این که به ساخت مجسمه های تزیینی پرداختیم، نوبت به آبکاری آن میرسد که اگر این کار به کمک آبکاری سنتی انجام بگیرد، سخت و طاقت فرسا است این در حالی است که شما میتوانید به کمک فانتا کروم، مجسمه ها را در طرح های نقره، طلا، مس و برنج آبکاری کنید.

انواع دستگاه فانتا کروم

دستگاه فانتا کروم (S1) مدل کارگاهی

دستگاه فانتا کروم در مدل کارگاهی دارای سه مخزن استیل میباشد که به هم دیگر متصل هستند. از طرفی این دستگاه دارای یک پیستوله ی دو جزئی با بهترین کیفیت استیل میباشد. برای ساخت این دستگاه از بهترین پنوماتیک های ساخت چین و تایوان استفاده کرده اند.

دستگاه فانتا کروم  (S2) مدل کارگاهی بانوان

این دستگاه نیز همانند فانتا کروم S1 دارای سه مخزن به هم متصل و یک پیستوله دو جزئی میباشد و در ساخت آن نیز از پنوماتیک های با کیفیت چین و تایوان استفاده شده است. از این جهت به این دستگاه، کارگاهی بانوان گفته میشود که برای استفاده راحت تر آنان، پایه و دسته برای جا به جایی دستگاه به کار رفته است.

دستگاه فانتا کروم (S3) مدل نیمه صنعتی و دو اپراتوره

این دستگاه نیز دارای سه مخزن استیل به هم متصل و پیستوله دو جزئی میباشد. این مخزن ها داخل یک باکس آهنی قرار گرفته اند که خاصیت ضد زنگ داشته و بسیار ضخیم هستند. علاوه بر این، این دستگاه دارای شیر تخلیه و رطوبت گیر میباشد. همچنین برای هر مخزن و به صورت جداگانه، فشار شکن تعبیه شده است. همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، این دستگاه دارای دو اپراتور میباشد که نوعی مزیت برای آن به شمار میرود.

دستگاه فانتا کروم (S4+) مدل کارگاهی و دو اپراتوره

این دستگاه نیز همانند دستگاه های فانتا کروم دیگر از سه مخزن به هم متصل به همراه پیستوله دو جزئی کره ای که روی آن ها قرار گرفته است تشکیل شده است. ولی دو مخزن دیگر به دستگاه اضافه شده است که مخصوص آنتی اکسیدان و اکتیواتور میباشد.

دستگاه فانتا کروم (S7) مدل کابین دار

این دستگاه دارای پنج مخزن میباشد. همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، فانتا کروم S7 دارای یک اتاق رنگ کامل میباشد که مواد سازنده آن پلی کربنات و کابین آهنی میباشد. این دستگاه دارای سیستم تهیه هوا و فن تخلیه میباشد. در این دستگاه از میز گردون به همراه سیستم جمع آکری فاضلاب استفاده شده است.

دستگاه فانتا کروم (S8) مدل چهار اپراتوره

این دستگاه دارای کابین آهنی و پلی کربنات با رنگ استاتیک میباشد و به کمک چهار مخزن کار میکند‌. از این دستگاه معمولا برای کار هایی با تعداد بالا استفاده میکنند.

مزیت های آبکاری با فانتا کروم

فانتا کروم به شما این امکان را میدهد تا بتوانید آبکاری رنگی انجام دهید و آن را با افکت های گوناگون تلفیق کنید.

شما میتوانید به کمک فانتا کروم آبکاری را با چندین طیف رنگی انجام دهید. خروجی این کار بسیار زیبا خواهد شد.

آبکاری های انجام شده به کمک فانتا کروم کاملا ضد زنگ بوده و ضربه پذیری، مقومت حرارتی و سرعت پوشش دهی بالایی دارند.

این دستگاه، آبکاری را در برخی قسمت های جسم انجام میدهد که سبب میشود از مواد خام و اولیه کمتر استفاده شود.

فانتا کروم میتواند روی تمامی سطوح چوبی، فلزی، پلاستیکی، شیشه ای، سرامیکی، پلی استر و سیمانی آبکاری انجام دهد.

شما میتوانید با دستگاه فانتا کروم با رنگ های سازگار با محیط زیست آبکاری انجام دهید.

آبکاری با فانتا کروم به تجهیزات خاص و محیط کارگاهی نیاز ندارد و شما میتوانید تنها به کمک دستگاه به آبکاری بپردازید. این در حالی است که تجهیزات مورد نیاز برای آبکاری سنتی بسیار زیاد است.

همچنین شما میتوانید از طیف های رنگی گوناگون و طرح های مختلفی به آبکاری سطوح با فانتا کروم بپردازید.

مراحل آبکاری با فانتا کروم

همان طور که در ابتدا نیز گفتین، آبکاری به کمک فانتا کروم کار بسیار راحتی است، به این صورت که آبکاری فانتا کروم در سه مرحله صورت میگیرد؛ البته توجه داشته باشید که شما باید قبل از آبکاری، سطح اجسام را صاف و صیقلی کنید.

مرحله پرایمر: شما باید در مرحله اول تمامی کار های مربوط به آبکاری را انجام دهید تا به یک سطح آماده ی آبکاری دست یابید. البته توجه داشته باشید که باید برای هر سطحی، پرایمر مخصوص به آن سطح را استفاده کنید‌. شما باید برای سطوح فلزی، چوبی و پلاستیک پلی استر از پرایمر مخصوص استفاده کنید. این در حالی است که سطوح شیشه و سرامیک نیازی به زیرسازی با پرایمر ندارند.

مرحله اکتیو: در این مرحله باید سطح را برای آبکاری اکتیو میکنیم. به این صورت که به کمک پاشش اکتیواتور و پس از آن شست و شو با آب مقطر، سطح برای آبکاری آماده میشود.

مرحله کوتینگ: پس از اینکه سطح ما اکتیو شد، آبکاری را انجام داده و در نهایت برای محافظت از سطح آبکاری شده، یک لایه محافظ به سطح اسپری میکنیم.

موادی که برای آبکاری فانتا کروم مورد استفاده قرار میگیرند، کاتد و آند هستند که در واقع بون های مثبت و منفی محسوب میشوند. این مواد پس از آن که واکنش های لازم را انجام دادند، روی سطح مورد نطر آبکاری میشوند. از آبکاری فانتا کروم برای سطوح صیقلی و آینه کاری شده نیز استفاده میشود.

همان طور که تا اینجای کار فهمیدید، فانتا کروم مزایای زیادی دارد که از مهم ترین آن ها میتوان به آبکاری سطوح با هر جنس و اندازه ای اشاره کرد. از دیگر مزیت های آبکاری با فانتا کروم میتوان به نداشتن محدودیت رنگی آن اشاره کرد. ضمن این که شما میتوانید به وسیله فانتا کروم، آبکاری اجسام را در طیف رنگی گوناگون و با افکت های متنوعی انجام دهید.

برخی از افکت های فانتا کروم به شرح زیر است؛

افکت رنگین کمان فانتا کروم

یکی از افکت های پر کاربرد افکت رنگین کمان میباشد که وقتی شما از آن استفاده میکنید، ظاهری  رنگین کمانی به سطح میدهد.

افکت ژل فانتا کروم

به کمک این افکت میتوانیم طرح های برجسته و زیبا روی سطوح ایجاد کنیم.

افکت ترک فانتا کروم

این افکت پوشش بالایی دارد و بسیار زیبا دیده میشود.

افکت قطره فانتا کروم

این افکت یکی از جدیدترین افکت های آبکاری است که قطره های برجسته و زیبا روی سطوح ایجاد میکند‌.

هر سوالی داشتید از ما بپرسید