تفاوت بین دیتیلینگ و کارواش چیست؟

تفاوت بین دیتیلینگ و کارواش

دیتیلینگ خودرو به عنوان یک نسخه پیشرفته کارواش خودرو محسوب میشود که در واقع کار های فراتری از یک کارواش معمولی انجام میدهد. دیتیلینگ به نوعی برای تمیز کردن، ترمیم و بازسازی و محافظت از ماشین شما صورت میگیرد. خدماتی که در دیتیلینگ خودرو انجام میدهد نه تنها سبب تمیز کاری عمیق خودرو میشوند بلکه به ترمیم آسیب دیدگی های روی بدنه خودرو نیز کمک میکنند. این در حالی است که کارواش در جهت شست و شوی خودرو صورت گرفته و ممکن است حتی در طول هر هفته نیز انجام گیرد.

تفاوت دیتیلینگ و کارواش

دیتیلینگ خودرو و کارواش تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. تفاوت آن ها از تعریفشان شروع میشود و تا نحوه انجام آن دو پیش میرود. این گونه بگوییم که کارواش یک ماشین برقی است که به صورت خودکار کار میکند. این ماشین آب را با فشار بالا به سمت خودرو هدایت میکند و آن را شست و شو میدهد. از کارواش برای شست و شوی ماشین آلات سنگین و فضا های کارگاهی استفاده میکنند و بر اساس موتور به کار رفته در آن به دو گروه دینامی و ذغالی تقسیم میشوند. در حالی که دیتیلینگ به فرایند استفاده از تجهیزات نظافتی و تمیز کاری داخل و خارج خودرو گفته میشود.

به طور خلاصه میتوانیم بگوییم که دیتیلینگ و کارواش تفاوت های زیر را دارند؛

  • کارواش به شست و شوی سطحی و سبک گفته میشود که سرعت بالایی دارد و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام میشود. این در حالی است که دیتیلنیگ خودرو فرایندی زمان بر و برای شست و شو های عمیق به کار میرود.
  • همان طور که گفتیم کارواش در مدت زمان کوتاه تری به نسبت دیتیلینگ انجام میشود.
  • در دیتیلینگ خودرو از تجهیزات بیشتری به نسبت کارواش استفاده میکنند.
  • در دیتیلینگ خودرو برای تمیز کاری عمیق آن، خودرو را ضد عفونی کرده ولی این در حالی است که در کارواش تمرکز اصلی فعالیت ها بر روی ضد عفونی کردن خودرو نیست.
  • در کارواش خودرو را به صورت کلی تمیز میکنند و در چنین شرایطی ممکن است تمامی قسمت های خودرو به صورت عمیق تمیز نشوند. ولی در دیتیلینگ خودرو، تمامی قسمت های خودرو به صورت عمیق تمیز میشود. در واقع میتوان گفت که در دیتیلینگ خودرو ظرافت انجام کار بیشتر است.

شست و شو

از تفاوت های دیتیلینگ و کارواش میتوان به نحوه شست و شوی آن ها اشاره کرد. شاید در دیتیلینگ شست و شو و تمیز کاری عمیق تر از کارواش باشد ولی همانند آن با یک شست و شو توسط آب این فرایند آغاز میشود. گاهی اوقات در مراکز دیتیلینگ خودرو با دست به شست و شوی ماشین میپردازند که جزو روش های خوب است ولی کاری که شما با دست در خانه برای ماشینتان انجام میدهید با کارشناسان دیتیلینگ متفاوت است.

کسی که به ارائه خدمات دیتیلیگ میپردازد، به کمک مواد شیمیایی خاصی مدفوعات پرندگان، مواد اضافی قیر و دیگر آلودگی های روی بدنه را تمیز کاری میکند. تکنسین محفظه موتور، پایه در ها، صندوق عقب، زیر بدنه و چاه چرخ ها را با دقت تمیز میسازد. این گونه بگوییم که هیچ سطح یا شکافی از دست تکنسین مخفی باقی نمیماند‌.

پس از این که تمامی قسمت های ماشین به صورت عمیق تمیزکاری شدند، به کمک دستمال میکرو فایبر و هوای فشرده خشک میشوند‌. در تمام طول کار یه متخصصی مراقب این است که مواد شوینده یا مواد دیگر به رنگ خودرو آسیبی نرساند.

محافظت

وقتی ماشین به صورت عمیق تمیز شد و سپس رنگ آن ترمیم شد، باید یک یا دو لایه محافظ به رنگ روی بدنه اعمال کنید. این لایه هاق محافظ به کمک موادی انجام میشوند که به طور کلی به سه دسته تقسیم بندی میشوند، سرامیک، موم و روکش.

همان طور که از نام موم مشخص است، موم یک ماده طبیعی است که توسط یک درخت خرما در برزیل تولید میشود. مواد صلی سازنده بهترین واکس های اتومبیل ها موم میباشد. موم یک ماده آب گریز است و آب را دفع میکند به همین دلیل از آن برای جلوگیری از چسبندگی آلاینده ها به بنده و محافظت از بدنه در برابر اشعه های فرابنفش خورشید استفاده میکنند.

روکش نیز همانند موم است با این تفاوت که نازک تر است و توسط انسان و به صورت مصنوعی ساخته میشود. چسبندگی این مواد به رنگ زیاد بوده و مقاومت بیشتری به نسبت موم دارند به این صورت که میتوانند تا حدود یک سال نیز دوام بیاورند.

از دیگر موادی که در جهت محافظت از بدنه خودرو استفاده میکنند، سرامیک خودرو میباشد. این مواد از لایه های نانو سرامیک تشکیل میشوند و پیوند بسیار قوی با رنگ بدنه خودرو ایجاد میکنند. به همین دلیل دوام بالایی دارند و میتوانند تا حدود ۵ سال نیز دوام می آورند.

داخل خودرو

اگر قصد دارید تمامی قسمت های خودو شما چه قسمت های داخلی و چه قسمت های خارجی به طور کامل تمیز شوند باید دیتیلیتگ خودرو را انتخلب کنید و این بزرگ ترین تفاوت دیتیلینگ خودرو با کارواش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *